umutrist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben öğrenciyim normalde her ay kiramız düzenli öderim hem çalışıp hem okuyorum ama geçirdiğim rahatsızlık yüzünden 25 gün kadar geciktirdim kirayı ev sahibi saat başı arayıp polis zoruyla çıkartacağını söylüyor böyle birşey yapabilirmi yaparsa çok zor durumda kalıcam çünkü işe tekrar başlicam ama ödemesi her durumda gecikicek beni polis zoruyla evden çıkatabilirmi ?
Merhabalar.

Kirayı ödemezseniz polis zoruyla çıkartılma gibi bir uygulama mevcut.
Ama bu mahkeme kararı ya da ilam niteliğinde bir belge gerektiren bir
uygulama. Yani ev sahibiniz kafasına göre böyle bir işlem yapamaz.

En basit işlem kiranın ödenmemesi nedeniyle tahliye talepli icra takibi
başlatılması. Fakat bu icra takibine de itiraz ederseniz süreç 1 yılı buluyor.
Farklı uygulamalar olsa da 1 kirayı geciktirdiniz diye bu süreç başlatılamaz.
En az 2 kiranın ödenmemesi ve bu paranın yasal olarak talep edilmesine
rağmen ödeme yapılmaması gerekir. Böyle bir şey olursa da zaten ödersiniz.

Bunların dışında ev sahibinin sizi saat başı araması hukuka aykırı bir
işlemdir. Bu durumu savcılığa şikayet edebilirsiniz. Geçmişe yönelik
ispat edebilecek deliliniz varsa ev sahibine durumu bildirip telefonunu
engellemeniz bile mümkün.

İyi forumlar