Merhabalar,
Sağlık ocağına gidip askerlik için muayene olmak istiyorum diyeceksin.
Boy kilo soruyor. 170 e 115 deyince askeri heyete sevk ediyor. Oraya salı perşembe günleri olması lazım (ilden ile değişebilir) şehir hastanesine gidip oradan askerlik için heyete girmek istediğini söylüyorsun boy, kilo, telefon ve sevk belgeni alıp işlemlere başlıyorlar. 1250 TL muayene ücreti ödüyorsun. Belirli bir süre sonra seni arayıp gün veriyorlar o gün gidip 8 doktorluk heyet karşısında tartılıyorsun. Ölçüm sonrası 1 yıl erteleme veriyorlar. Onu askerlik şubeye götürüp teslim edersen 1 yıl tecilli oluyorsun. Bu süreç 3 kere yapılınca hala kilon fazlaysa ömür boyu muaf edilip askerlik sürecin bitiriliyor. Sonra kilo verirsin. Boy + 30 olması lazım sınırın öyle hatırlıyorum. Yani 170 cm boylu isen 70 + 30 dan 100 kilo olman gerek en fazla. Umarım anlatabilmişimdir.