Hayvanların öldürülmesine karşıyım ancak Kısırlaştır - Sahiplenme olayında çok geç kalındı. Ciddi bir sokak hayvanı popülasyonu oluştu. Köpekler ve kediler her yerde. bazı yerlerde yürümek bile imkansıza yakın hale gelmiş durumda. Bu sebeple de köklü biz çözüm gerek. Bu da şu aşamada acısız bir uyutma süreci gibi görünüyor. Kısırlaştırma yapılsa bile önümüzdeki 20-25 yıl ciddi bir sokak hayvanı adedi olacak. Bu da ciddi sorunlar demek.
Ancak öncelikle ciddi cezaların gelmesi lazım. Birisi bir hayvan sahiplendi veya satın aldı ise hem BAKIM ve KONTROL süreçleri takip edilmeli hem de terk etmemesi için gerekli işlemlerin yapılması lazım. Yoksa değişen birşey olmaz. Alır bakamaz sokağa atar, alır hevesi kaçar sokağa atar falan.