buraxklc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam siz toptan diyorsunuzda. Esnafon alacağı max 4 koli koladır. Ve bu pazaryerlerinin kesintisini hesaba katın. Hiç bir kâr kalmıyor. 10 yıldan fazladır babam marketçi koladan kalan max kar 3-5 lira arası. Böyle yapmassa kimse pazaryerlerinden kazanamaz. Biz getirde kendi dükkanımızdaki ürüne %50 koyup satıyoruz gene ucu ucuna dayanıyoruz
Hocam hesap kitap yapalım.

https://www.bizimtoptan.com.tr/coca-...tu-330-ml-24lu (burası örnek site yerel tedarikçiden daha ucuza alır)
şimdi buradan kdvsini gider gösterir düşerse ortalama 1 ürün 18-19 TL bandına gelir.

Ürünü 40 TL'ye satsa 4 TL kdv öder.
36 TL üzerinden %20 uygulama komisyon versin.
30 TL ürünün maliyetini çıkardıktan sonra 11-12 TL gibi ürün başı kâr kalır. (Düz 10 TL diyelim aradaki ürün satış başına elektrik kurye payı olarak sayalım)
Bir işletme yemek sektöründe ise günde ortalam 50-60'dan fazla içecek satar.

Ürünü 20'e alıp 40'a koysun tamam dedik 64 TL biraz fazla değil mi hocam mantık çerçevesinde
Tüm firmalar aynı değildir tabi ama uygulamada böyle fiyat görünce sinir oldum.