Esnaf sayıldığın anda bagkur sürecin başlar. 29 yaşında isen 1 sene bagkur devlet öder. Eşin sgkli ise şirketi o kursun ozaman bagkur işi çözülür. Esnaf muafiyeti Belgesi hususu var ama sizin isterlerinize çok uygun değil gibi. Bir araştırın.