İş bir noktada değişir hocam. Web için PHP demişsiniz mesela aç kalmama açısından. Web'ten örnek vermek gerekirse ne istediğinize bağlı bu durum aslında. PHP bilen adam R10 da yada ne bileyim forumlarda ufak çapta şirketlerde evet aç kalmaz elinde iş çevirir sık sık. Ama ayda 60K+ kazanıcam ben yazılımcıyım diyorsanız hop kardeşim derler PHP'ye. O zaman işin içine JavaScript ve ASP .NET girer. Yani ne açıdan baktığınız önemli. Siz büyük firmaların sitelerini PHP ile kodladığını mı zannediyorsunuz. PHP giriş bir dildir aslında. Backend-Frontend, Identity, Cookie gibi kavramlara girdiğimizde genelde bu durum dediğim 2 türe döner. O yüzden söylediğinize bir parantez açalım bu konuda.
Şimdi sizin sorunuza gelelim. Mobil konusunda Flutter denebilir. Yine hangi açıdan baktığınıza göre değişir. Piyasa deli gibi Swift Developer arıyor mesela. Ama ben aç kalmayayım beni çevirsin diyorsanız Flutter. Aslında Flutter web'te olduğu gibi PHP ayarında sayılmaz. Cross Platform (Tek yazdığınız kod ile hem IOS hem Anroid hemde diğer ufak çaplı mobil cihaz yazılımları'nda yürütülebilme özelliğidir.) sayesinde orta ölçekli firmaların (Büyük ölçekde olup Flutter kullanan sayısı az değil ! ) ve elinize gelebilecek işlerin kapısını aralamış olursunuz. Ama bu cross platform özelliği her ne kadar kusursuza yakın çalışsa da Backend kısmında performans eksikliği mevcut. Bu yüzden yine büyük ölçekteki bazı firmalar IOS tarafı için Swift tercih etmekte.
Yine de Flutter ile başlamak ve ilerlemek sizi büyük ölçüde geliştirir. Kotlin ile karşılaştırma yapmayacağım. Mobil ise ya Swift tarafına yada Flutter tarafını öneririm sizlere.
Piyasada çalışan biri olarak bu yorumları yaptım hocam. Aksini iddia eden varsa muhabbet edebiliriz. ASP Backend Developer olarak çalışsam da zamanında mobil bir projede yer almışlığım ve okuduğum okul gereği gerekli Mühendislik bilgisine sahibim. Yine de burdan alacağınız yorumlar haricinde YouTube'daki özellikle ingilizce kanalların mobil tabanlı geliştirme konusunda Kotlin vs Flutter gibi yaptıkları karşılaştırmaları da izlemenizi ve ona göre devam etmenizi öneririm. Yolunuz açık olsun....