Herkese merhaba , yaklaşık 10,15 yıldan beridir birçok bankada kredi kartı kullandım @ClaudiusMedia bunların içinde Metal Amex Platinum dahil olmak üzereki Türkiye'deki amex kartlar belirli bir kod ile üretildiği için sadece Türkiye'de ki havaalanlarındaki lounge ' larda etkili kullanım oluyor Amex 'den biraz ötede olan ve sadece Türkiye'deki lounge 'da değil Global olarak tüm havaalanlarındaki lounge'da ücretsiz giriş hakkında olan diners club 'tan bahsedebiliriz. Metal Amex Platinum TR'deki Lounge alanlarına yılda 2 kez ücretsiz giriş hakkına karşılık Diners club 10 ücretsiz giriş hakkı tanıyor. Bu 10 ücretsiz giriş hakkının yanında bir misafirinizide yanınızda giriş yapma hakkı oluyor. Bu Metal Amex Platinum Yıllık Üyelik ücreti 2024 güncel fiyat olaral 10,700 TL iken Diners Club yıllık üyelik ücreti 650 tl yanlış hatırlamıyorsam.

Amex kartlardan bahsedildiği için deneyimimi belirttim , Konu bütünü herkese bir cevap vermek içindir...

Burada Amex kartları ile sadece markasını gösteriyor. Türkiye'ki Amex kartlar sadece TR içerisinde etkileşim sağlıyorken , havaalanında özel alanlara erişim ve diğer avantajlar diyebiliriz , amex kart segmentine göre bu ayrıcalıklar değişebilir. USA , yada İngiltere'deki ( Birleşik Krallıkta) Havaalanındaki özel alanlarda TR'de çıkartılan Metal Amex platinumu göstererek giremeyebilirsiniz. Bu konuda şikayet var ve birçok yerde olan şikayetleri görebilirsiniz. Bunun nedeni TR 'de Amex kartları basma yetkisine sahip "Garanti Bankasının "Global'daki " havayollarındaki özel alanlarla bir işbirliği yapmamasından kaynaklanmaktadır. Tabikide TR Amex kartınız ile globalde o ülkenin para birimine göre kullanılabilir , ekstrenize döviz kurunun tl karşılığı yansıyacaktır...



Yani işin özü Türkiye'deki 'deki amex kartlarının kişiye kısmen katkı sağladığı alan Türkiye sınırları içerisindeki havaalanı ve kayıtlı restoranlar vb yerler . Global'deki amex kartlarının ise katkısı daha yüksektir. Bu kartlara verilen kart aidatlarının hakkını vermektedir.

2024 yılında bankalardaki mil kartları ve diğer üst segment kartlar olsun , bu üst segment kartları çıkartan bankalar globalda bir anlaşma yapmadığı taktirde bir anlamı kalmayacaktır. TR'de bana göre artık kredi kartının pek bir anlamı kalmadı . Diners club yada global amex kartı almak daha mantıklı olacaktır , bana göre . TR'deki kredi kartlarının bana göre tek katkısı yanında nakit olmadığı zaman alışverişlerde kullanmak , bunu debit yani bankamatik kartı ile yapılabilir diyebilirsiniz , ama günümüzde hangi kişinin banka hesabında alışveriş yapacak nakit oluyor. Onun dışında TR de kredi kartının pek bir anlamı kalmadı diye düşünüyorum.

uzun bir yazı oldu ama deneyimlerimi ve görüşlerimi yazmak istedim