Merhaba, başlıktaki söz hakkında ne düşünüyorsunuz?
sizce?
edit:
Lütfen beni hedef göstermeyin, bu sözü söyleyen ben değilim ve sadece saygı çerçevesinde tartışalım diye açtım.
Evrim bu sözün tersine işler.
Sosyo kültürel düzeyi yüksek insanlar bireyselleşmelerini tamamlamıştır ve kendileri için yaşamak isterler. 1-2 den fazla çocuk yapmazlar.
Fakir, felakete uğramış, sakat insanlar çok çocuk yapmak isterler. Çünkü çocuk genetik olarak sürünün ve türün devamı için bir şanstır.
O yüzden büyük kıtlık, adet ve savaş dönemlerinde üreme iç güdüsü artar. Refah dönemlerinde ğreme iç güdüsü düşer. O yüzden fakir ve eğitimsiz yığınlar eğitimli ve zenginlerden çok çocuk yapar. Ve fakirliğin cahilliğin daha da yayılmasını sağlarlar.
Bu bir tercih değil evrimin getirdiği bir davranış tarzıdır.