Şöyle bir örnek vereyim.

1 sene önce abim belirli miktarda döviz bozdurup parasını tl yaptırdı ve bankaya mevduat faizine yatırdı. TL cinsinden parası her ay artıyor gözüksede, şuan bozdurduğu dövizi geri bile alamıyor en az %30 zararda. O zamanlar dövizi bozdurmayıp elinde tutsaydı şimdi bankada olan TL cinsinden paranın %30 daha fazlasına sahip olacaktı Yani paranızı mevduat faizine değilde dövize yatırırsanız her zaman daha fazla kazanırsınız. Faizi yüksek tutmalarındaki amaç bu zaten.