Arkadaşlar selam, bir sunucu almak istiyorum ufak bir bütçeyle, bu sunucuyu playground olarak kullanacağım, aynı anda
-Mailserver
-Webserver
-Fileserver(bir şirket bünyesinde dosya paylaşımı ağı veya kullanıcıların direk ağda oturum açtığı sistemler tarzı)
Kurma, test etme, yönetme vb. şeyleri denemek istiyorum.
Bu konuda nasıl bir sunucu işimi görecektir, aynı makinaya bu üçünü birden kendim sanallaştırarak falan artık nasıl oluyorsa kurarak öğrenmek istiyorum.
Ayrıca kurduğum bu servera vpn yardımıyla bağlanıp dediğim gibi active directory kullanıcı ekleme o kullanıcıların filesystemde veri alışverişi sağlaması vs. bunları denemek öğrenmek istiyorum.
Nasıl bir sunucu almalıyım?
Ve üsttekileri öğrenmek için hangi kelimeleri araştırmalıyım? Örneğin mail sunucusu olarak zimbra mı denemeliyim ne aratmalıyım, yada Fileserver olarak direk windows server kurmak yeterli oluyor mu? gibi gibi..


Teşekkürler.