ShoqTime adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam Bu Süreçte Mecburi İstikamet Çünkü Faiz Enflasyon'u Geçmek Zorunda Aksi Taktirde Enflasyon Düşmiyecek Amaç Faizi Yükseltip Enflasyon'u Düşürmek
Faiz Yüksek Olunca Talep Ve Tüketim Azalır Birkaç Örnek İle Size Bunu Belirteyim
1- Enflasyonu Düşürmenin En Büyük Silahı Faiz'leri Yükseltmektir Nasıl'ki İnsanlar Şirketler Bankaya Paralarını Faiz'e Yatırıp Para Kazanıyorsa Bankalar'da Aynı Şekilde Paralarını Merkez Bankasına Yatırıp Para Kazanıyor
2- Faizler Yüksek Olunca İnsanlar Kredi Çekmek İstemez Ev Araba Alışveriş Tatil Vb. İhtiyaçlarını Gidermek İçin Kısıtlamaya Gitmek Zorundalar
3- Tüketici Olanlar Yani Bizler Kısıtlamaya Gittiğimiz İçin Eskiden 1 Kilo Tavuk Alacağımıza Şimdi Mecburen Yarım Kilo Tavuk Almış Oluyoruz Buda Tavuğa Olan Talebin Azalması Demektir
4- Tavuğun Kilosu Şuanda 85 TL İse İlerleyen Zamanlarda 70 TL ye 60 TL'ye İnecek Çünkü Talep Azalmış Oluyor Elindeki Malı Satmak Zorundasın Ama Müşteri Alsın Diye Mecburen Fiyatı Düşürmek Zorundasın Değil Mi
5- Kredi Faizleri Yüksek Olduğundan Ötürü İnsanlar EV/ARABA Kredisi Çekemez Çünkü 100.000 TL Kredi Çekenler 12 Ay Vade İle 180.000 TL Ödüyor Yani 100 Milyarlık Evin Maliyeti 180 Milyar Olmuş Oluyor
6- Durum Böyle Olunca EV/ARABA Almaktan Vazgeçiyorsun Ve Doğal Olarak EV/ARABA'ya Talep Azalmış Oluyor Ev Ve Araba Fiyatları Düşmüş Oluyor
7- Şirketler Yeni İşler Alamıyor Yeni Şubeler Açamıyor Masrafları Artıyor Kısıtlamaya Gitmek Zorundalar İşçi Çıkarmak Zorunda Kalıyorlar Buda Ülkede İşsizliğe Neden Oluyor İşsizlik Baya Bir Artış Gösteriyor Ülkede
8- Faiz Yükseldikçe Talep Az Olur . Talep Az Oldukça Ürünlerin Fiyatı Düşüyor . Ve İşsizlik Tavan Yapıyor Ama Dediğim Gibi Şuanki Mevcut Durumda Başka Çare Yok
Reis bu metnin tüm kelimelerini nasıl büyük harfle yazdın helal olsun