Yabancı Olayını Öğrenmek İsteyenler İçin:
yabancı öğrenci olayını az buçuk biliyorum anlatayım
Atıyorum A ülkesinden B ülkesindeki bir üniversiteye bir öğrenci geliyor üniversiteyi bitirdikten sonra A ülkesine dönüp orada bir acente kuruyor ve B ülkesindeki üniversitelerle görüşüp diyorki atıyorum ben öğrenciden 10 alacağım 1 i bana 9 u sana diyor üniversiteye üniversitede kabul ederse öğrenci A ülkesinden gelip B ülkesindeki üniversitenin yabancı öğrenci sınavına giriyor ve hemen hemen herkes bunu sınavı kazanıyor (?) bunu çoğu devlet üniversiteleri ve hemen hemen tüm özel üniversiteler yapıyor.
Konunun önemi olarak şunu söyleyebilirim beyin göçü konusunda ithalatçı ülke konumunda olmak Türkiye için iyi bir durum fakat buradaki asıl problem sınavda seçicilik olmaması veya seçiciliği farklı yollar ile kaldırmaktan kaynaklanıyor seçicilik kalktığı zaman senin üniversitenden mezun olan adam ülkesine dönüp işe başladığı zaman oradaki insanlar diyorki aaa bak Türkiye mezununa bak birşey bilmiyor bunun bu şekilde olması Türkiyenin uluslararası alandaki diplomasının prestijini düşüren durumlardan biri tek çözüm seçici bir yabancı öğrenci sınavının gerçekleşmesi.