Faiz artırımında teori yanlış sonuçları da insani değil. Zaten ekonominin bilim olduğu da tartışılır bana göre, ülkemizde herkes ekonomist zaten. Yani bu kadar ekonomist bir araya gelse yine bir mok olmadı, olmaz. Faizi artırıp kredileri tüketime değil üretime yonelteceklermis, ama bu kadar yuksek faizle üreticiler nasıl kredi alıp üretim yapacak orası muamma. Ayrıca üreticinin ürettiği ürünü kim alacak bilinmiyor. Bütün yapılan işler sermaye sahiplerine, zenginlere yarıyor. Bu kadar yüksek mevduat faizlerinde adam neden risk alıp yatırım yapsın.

Zamanında alınması gereken kararlar ısrarla alınmadı. Olay şu, parti devletine dönüşen tek adam rejimine geçişte yabancı yatırımcı kaçtı, ülkeye yatırım dolayısıyla döviz girmiyor, yabancı yatırımcı güvenmiyor, genel olarak liyakat sorunu var, yolsuzluk ve suç olaylarında artışlar ve bunlara müdahalede ciddi sıkıntılar var, yargıya müdahale ediliyor. Ekonomide istikrar sağlanmasına dair birçok kesimin güveni yok, asıl olay bu. Fiyat artışlarıyla mücadele yok. Dolayısıyla bu kadar zengin bir ülke varlık içinde yokluk çekiyor. Sistemli yapıldığını düşünüyorum. Bu ekonomi yönetiminin vatandaşı düşünmeyeceğini biliyorduk ama bu kadar sert ve acımasız kararlar alabileceğini tahmin etmiyorduk. Seçimden sonra daha kötü günler bizi bekliyor.