* kripto para alıp satarak yatırım kazancı elde etmek ayrı bir şeydir. Bunun vergilendirilmesi gerekiyor (mevcut devlet sistemi ve kanunlar açısından.) ve yakında vergilendirilecektir. Geçmişteki gelirlerin vergilendirileceğini zannetmiyorum ama bir yanlış yapılmaz da diyemem. Bu kısım biraz daha rahat yine de eğer sadece kripto alıp değeri artınca satarak gelir elde ediliyorsa. henüz tanımlanmış bir vergi değil çünkü.

* kriptoyu ödeme aracı olarak kullanarak diğer hizmet ve ürünleri satmak ve gelir elde etmek ama geliri beyan etmemek. bu işte zurnanın zort dediği yer. Çünkü şu anda siz hangi ödeme aracını kullanırsanız kullanın devlet vergi idaresi ileride (özellikle tüm kripto borsaların faaliyetinin sonucundaki kayıtların paylaşılması nedeniyle analiz edilebileceği için) bunları kayda alır ve ticarete esas ödemeler olarak değerlendirirse vergilendirebilir ve üstelik bu durumda büyük ceza ve faizler de işletilecektir. Dolayısıyla bu kısım çok sıkıntılı. Bunu yapın ya da yapmayın diyemem, ama bu konuda çok basiretli davranmanız gerektiğini iyi bilmelisiniz. Profesyonel kişilerin sözlerini dinlemenizi öneriyorum.