Hocam aslında IRC bitmedi ama mIRC bitti bence. Çünkü mIRC'yi popüler yapan internet kafelerdi. Internet kafe kültürü de bitti. Bugünkü gençlerin kaçının bilgisayarında mIRC kuruludur ki? Ancak bizim gibi eskiden bu işlere ilgi duyan insanlar IRC'ye mobil destekli web arayüzünü bırakıp mIRC'den bağlanır.
Ben hala IRC tabanlı sohbet sitelerinin devam etmesini abes bulmuyorum ama mIRC siteleri ciddi anlamda bitti. Eskiden mIRCTurk.Com, mIRCTR.Org gibi devler vardı hepsi bitti. Kimi kapandı, kiminin domaini bile düşmüş. Google'a mirc indir yazdığında bundan 10-13 yıl önce 100 sayfa mircindirli domain çıkıyordu şimdi hiç yok neredeyse.
Ben nostaljik bir şey olarak bakmıyorum. Uğraş gösterilip IRC tabanlı sohbet işi tutabilir. Hatta sen de o sunucuya mIRC ile bağlanıp zevk alabilirsin. Ama mIRC kullanımı gerçekten bitti.
Ben de bundan 3 yıl önce sunucu açmıştım
https://www.r10.net/programlama/2746...bektr-org.html linkinde konusu da var hatta. Ama mIRC kullanıcısına değil web kullanıcısına hitap eden kelebek sohbet gibi kelimelerde kasmaya çalışıyordum. Ekibim yoktu bu yüzden devam edemedim bıraktım.
Ben başarılar dilerim ama mIRC keywordündense sohbet, chat veya muhabbet tarzında bir ana domain seçip uğraşmanı öneriyorum nacizane.
Kolay gelsin, iyi çalışmalar.