Bu soruyu soran elemanın masumiyetine hayranım. Rüşvetin envai türlüsü kol gezer haberiniz olmaz. Yozlaşmamış devlet memuru yoktur, az yozlaşmış yada çok yozlaşmış devlet memuru vardır. Örneğin bir trafik polisi rüşvet almıyordur ama tanıdığı birini çevirince ceza kesmek yerine serbest bırakır. Bu da bir nevi rüşvettir ve az yozlaşmaya girer. Bir başkası ise çevirdiği birinin kendisine uzattığı bin dolar parayı istemem yan cebime koy der. Bu da çok yozlaşmaya girer. Kanun-Devlet-Memur. Bu üçünün olduğu yerde her türlü yozlaşma olur. Geçmişte vardı, şimdi de var ve gelecekte de olacak. Bu üçünün aynı anda olmadığı yerlere de muz cumhuriyeti yada kabile devleti diyoruz.