mercian adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Pazartesi en yakın karakola gideyim hocam o zaman ne zaman çıkar yakalama tahminen
Farklı bir şehirde meydana gelen olay ile ilgili ifadeniz alınmak üzere karakoldan sizi aramışlardır. Orada olmadığınızı beyan ettiğiniz için verdiğiniz adresin yetki çevresinde bulunan adliyeye talimat yazılacaktır.
Sizin kendi kendinize, çağrılmadan karakola gitmeniz bir anlam ifade etmez. Savcılığa talimat gelecek, talimat evrakları emniyete yönlendirilecek, ondan sonra sizi emniyetten arayacaklar süreç böyle ilerler.
Gitseniz bile size diyecekleri şey: "bize gelen böyle bir talimat evrakı yok"
Siz (telefonda bilgi verirler mi bilmiyorum ama) olayın meydana geldiği şehir adliyesini arayıp oraya talimatın yazılıp yazılmadığını sorun, iletişim bilgileriniz güncel değil ise onları güncelletin sözlü olarak.
Bir diğer ihtimal ise; bulunduğunuz yer adliyesine giderek XX Cumhuriyet Başsavcılığına Gönderilmek Üzere XX Cumhuriyet Başsavcılığı Muhabere Bürosu'na diye başlık atarak dilekçe yazın.
Dilekçenizde "XX tarihinde XX polis merkezinden arandım, X şehrinde bulunduğumu beyan ettim. Halen X şehrinde ikamet etmekteyim, telefon numaram X'tir, tarafıma buradan ulaşılabilir" şeklinde ibarelere yer verin.
İlgili savcılık bulunduğunuz yere talimat yazdığında da size ulaşılır, gider ifade verirsiniz.