Ticareti bilen üretici olmayı ister her zaman. Al sat yapan üreticiye bağımlıdır. Üreticiden aldığın mal bir bakmışsın zamlanmış. Sattığın kârı, aldığına vermek zorundasın. Yoksa rafın boş kalacak. Tabi birde çok satan bir ürüne çıta yükselirse, üreticinin de senin gibi piyasaya girme ihtimali doğacak. Üreticiyle al-sat yapan baş edebilir mi?
Bu yorumumu günümüz Türkiye'sine paralel olarak ele aldım. Kısacası şuan ki koşullar çerçevesinde al-sat işi akıl kârı değil. Batan battı, batmayanında yakındır batması.