Bahsettiğiniz tarzda ürünleri tüketen ülkelerin yaş ortalaması zaten düşük. Sağlıklı beslenen ülkelerde ise yüksek.

Örneğin Japonya, Güney Kore, İsviçre, Singapur, İspanya, Kıbrıs ve Avustralya gibi. Bu gibi ülkelerde bu tarz gıdaların tüketimi çok azdır.

Çok çok geri kalmış ülkeler dışında Türkiye, ABD, Yunanistan, Polonya gibi ülkelerde ise diğerlerine göre düşük.

Ama olaylara yanlış bakıyoruz. Bunun sebebi dönem şartlarıyla alakalı. Örnek veriyorum 150 yıl önce ölen insanların hemen hemen hepsi bizden daha sağlıklı besleniyordu ama birçoğu 35 li yaşlarda savaşlar yüzünden öldü.

Onlardan 200 yıl önceki insanlar daha sağlıklıydı ama anlık çıkan bir salgın yüzünden, dönemin şartlarında tedavi bulunamadığı için öldüler.

Günümüzde insanların daha uzun yaşadığını iddia edebilmek için tüm dünya genelinde aynı şartlarda istatistik tutulması gerekiyor.

Belki de biz diğer insanlara göre daha az yaşıyoruz? O insanlar savaşlar ya da imkansızlıklar yüzünden hayatlarına bir şekilde devam edebilselerdi bizden daha uzun ömürlü de olabilirlerdi.