Merhaba

Öncelikle ben görüşümü söylemek istiyorum. Bana göre bu tarz projeler siyaset üstüdür. Amerika'nın uyguladığı sisteme bakarsanız uçak sat ama uçağın atacağı füzeleri benden alacaksın politikası. Bu karşı tarafı tamamen sana bağımlı hale getirmektedir. Geçtiğimiz günlerde arabistan milyar dolarlık iha satım alımı istedi. Bu ihaların yedek parçalarının tedarikini Türkiye'den yapması gerekiyor gibi. Türkiye ile arası bozulduğunda bunları tedarik edemez. Savunma sanayisi bu denli önemli. Bana göre Türkiye'nin yapmış olduğu savunma yatırım hem bir baş kaldırı hemde bağımsızlık yolunda giden bir yoldur.Bugün merak ederek arap dünyasınındaki youtube videolarını Türkçeye çevirerek okudum. (bu arada dış basını da takip ettim) Bu videolardan bir tanesini sizinle paylaşmak istiyorum. yorumları Türkçeye çevirerek okuyabilirsiniz ve Türkiye'nin projelerinin dünyadaki müslüman ülkelerde nasıl bir sevinçle karşılandığını görebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=M-jQnE5EAAk


Bu proje çekilmiş bir nevi fragman
https://www.youtube.com/watch?v=wbLOkCFvg2E


Ülkemizin bu tarz projeler yapmasından grur duyan bir kişi olarak sizlerinde yorumlarını merak ediyorum.