Ersan abi sen misin?
devasa yapılarda neden dünyanın yuvarlaklık eğimini hesaba katıyorlar?
eğer düz ve merkeze doğru bir çekim küveti olmasa idi bu hesaplamaya ihtiyaç duymazlardı!
Dünya yuvarlak olmasa idi yörüngede merkez kaç kuvvetini nasıl oluşturabilirler?
mühendislik formülleri ve yapılan bütün fiziki projeler yuvarlıkla örtüşmekte