Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben acınızla hüzünlenince, teselli edici cümleler yazdıkça sorun çözülecek mi hocam. Benim ilçem komple inşaat işçisidir, can nedir, tehlike nedir işsizlik nedir ben bilirim. Bu tarz felaketler hüzünlenelim elbette ama 5000 insan niye zehirin içinde çalışmak zorunda bununda hesabını soralım. O zehir kaç insanı zehirleyecek. İŞin daha uluslar arası boyutu var körfez ülkeleri dava açınca cezayı şirket mi ödücek yine orada canını yitiren zehirlenen insanın cebinden çıkacak. Bana kızmayın buyrun şirketin sahibi belli.
Bak çok doğru bir noktaya değindiniz. Anagold madeni gelmeden önce bu yörenin nüfusu ortalama 2.000 kişi ve büyük bir kısmı hayvancılık (koyun) sütü,eti ve ticaretinşi yaparak geçimini sağlıyordu. Örnek vermek gerekirse bu bölgede ortalama her evden 20.000 koyun çıkardı. Ancak maden geldikten sonra nüfusun yarısı koyunculuğu bırakarak madene geçti. Nüfus 2.000 kişiden suan ortalama 10.000 kişiye fırladı. Bunun en önemli nedeni elbette dönüp dolaşıp geldiğimiz nokta EKONOMİ. ekonomiye ek olarak biz gençler olarak malesef zoru sevmiyoruz. Sabir maaşım olsun o bana yeter. Elbette madende verilen maaşlar Erzincan ya da doğu b ölgesine göre *2 katı ücret alınıyor. Ancak ücret alınrıken sağlık fazlası ile gidiyor. GÖnül isterdi ki madenin doğal yöntemlerle çıkarılması idi. Şahsi fikrim, bu bölgedeki altın TÜrkiye'nin geleceğinden 100 yıl çalıyor. TÜrkiye'de bu altını doğru yöntemlerle çıkaracak hiç mi firma yok? ya da siyanür kulllanmadan çıkaracak hiç kimse yokmu? Doğruya doğru her zaman söylerim. ancak bazılarının acılarından birşeyler kapmaya çalışan siyasetçilerdende insanlardan da nefret ederim. Bu ülke bu şehir bu İliç sadece burada yaşayanların değil, 85 milyonun. bu sadece iliçle sınırlı değil, araştırın TÜrkiye'de kaç bölge var böyle. Türkiye'nin en büyük madeni arkadaşlar burası. Senin benim, hepimizin. DOğmamış çocuğun hakkı var bu madende. ama malesef bunun farkına sadece acılı günlerde varıyoruz