hocam selamlar, pm üstünden de sormuştum buradan da bir sorayım. Bir toptancımızdan ürünleri çektik ve kendi sitesinde ki manken fotoğraflarını alıp sitenize ekleyebilirsiniz dediler ama yazılı bir şey almadık. Şikayet edilirsek ne gibi bir suçla karşı karşıya kalırız?
Merhabalar.
Bir şeyin kullanım hakkını vs. kısıtlamak ya da herkese açık hale getirmek
o şeyin sahibine ya da söz konusu hakları elinde bulundurana aittir.
Hak sahibi şu anda kullanıma izin verse bile 2 yıl ya da bir kaç saat sonra
bu izni geri alabilir. Ya da izinsiz kullanımı 2 yıl sonra fark edebilir.
İhlalin ortaya çıkması için izinsiz bir kullanım olduğunun yetkili mercilere
beyan edilmesi şart. Göz yumuluyorsa ya da genel bir izin varsa zaten
bir şikayet olmaz. Ama olası bir şikayet durumunda şeyi kullanan kişilerin
ihlalde bulunmadıklarını ispat etmeleri lazım.
Yani izin dahilinde bir kullanım olduğunu ispat etmeliler. Bunun içinde
yazılı izin olması gerekir. Sözlü bir izin mahkemelerce kabul edilmiyor.
Sonuç olarak. Muhatabınız şu anda göz yumabilir. Ama ilerde sizden bir
şeyler koparmaya çalışabilir. Belli şartlar dahilinde hapis cezası içeren ve
uzlaşmaya tabi bir suç. Hak sahibi (hapis tehdidi altında) uzlaşma için
ihlalcilerden ciddi tutarlar isteyebilir. Hakların mirasla ya da satışla el değiştirme
ihtimalini de unutmayın. Eski hak sahibi olmasa da yeni hak sahibini durduran
hiç bir şey olmaz.
Bunun önüne geçebilmek için işinizi şimdiden sıkı tutmakta fayda var.
Yazılı bir belge ile fotoğrafların ve ürünlerin hak sahibinden kullanım
iznini alın. Aksi takdirde şikayet durumunda sizi kurtaracak pek bir şey
olmaz.
İyi forumlar