Ülkende insani gelişmişliği sağlarsın, gelir eşitsizliğini bitirirsin, işsizliği en aza indirirsin, halkın refahını yükseltirsin, eğitim seviyesini geliştirirsin, adalete olan güveni sağlarsın, ülkeye seviye atlatırsın ondan sonra yok mu daha yapacak bir şey derken şak diye uzaya çıkarsın anlarım, öyle olsa desteklerimde ama bu öyle olmadı. Ayranı yok içmeye diye başlayan bir söz vardır, bizimki o hesap. İlk araba 1885 yılında üretilmiş, aradan 138 yıl geçmesi gerekti ki biz yerli bir araba modelinin %30 kadarını üretebilelim, yüksek teknoloji gerektiren kısımları hala ithal tabi tek tek motordu bataryaydı saymaya gerek yok, başka ülkelerin 138 senedir tek başlarına yaptığını biz günümüzde yapamıyoruz, uzay bizim neyimize? Çöpten yemek toplayan birinin havuzlu villası olması gibi bir şey, ülkelerinde insanlar gibi öncelik sırası vardır ve öncelik halkın refahı olmalıdır, oy toplamak için uzay turizmi yapmak değil. Anladım, uzay bu tabi lazım ayak uydurmalıyız bir şekilde de önceliğimiz bu mu? İnsani gelişmişlik olarak Uganda'nın gerisinde kaldık, adalet sistemimiz Angola'dan daha kötü, para birimimiz zaten Papua Yeni Gine ile kıyaslanır halde, hobi olarak yine gidelim ama sırası mı? Her şeyi hallettik bir o mu kaldı yani?


Hiçbir sorunumuz yok, her şey dört dörtlük bir uzaya çıkmak kusur kaldı, üstelik başkasının teknolojisi ile. Tamam, tek kişilik bilet için verdiğin o parayı ver Türkiye Uzay Ajansına, 3-5 sene geç gidelim ama biz gidelim. Gerçi yerde giden araba yapmaktan aciz teknolojimizle yörüngeye çıkan mekik mi yapacağız orası ayrı mevzu. 14 gün kalacakmış 13 deneymiş bunları geçiyorum, bizde ilkokul da patates adam ve ampül devresi gibi deneyler yapardık amacın bu olmadığını hepimiz biliyoruz. Ver Amerikalıya 1-2 milyon dolar yapsın testleri göndersin sana, illa 55 milyon dolara gerek yoktu yine. Meseleye sığ bakmamak lazım, başlarlar yine sen ülkenin gelişmesini istemiyor musun diyenler. İstiyorum, ben emekli 10,000 tl maaş yerine en azından bu dönem 12,000 tl maaş almalıydı diyorum, en azından emeklimizin refahını hayatlarının son demlerinde %20 arttırıp yıllarca gençliğinin baharında çalışıp üreten insanlarımızın yaşlanınca peynir fiyatını kirayı faturaları daha az düşünmesini isterdim. Bu yapılanı örneklendiremiyorum resmen, evde yiyecek kuru ekmeği bile olmayanın kedilere biftek ikram etmesi gibi bir şey desem yine tam tanımlayamam bu olan feci bir şey, garip bir durum tarifi yok.