İlla gemide kalman şart değil. Biz gözetim firmasını kurarken heryerde denizcilik mezunu aradık. Sigortalı gösterp maaş verdik işe de çağırmadık.
Gözetim firmalarında survey olarak başlayabilirsin. Ardından işi birazdaha öğrenip dil + üniversite sigorta P&I (sınavları var) yada direk P&I Surveyör olabilirsin.
Bunları olduğunda çok acayip işler denk gelir karşına özellikler sigorta P&I buradan açıkça yazamıyorum.
Limanda nekadar durursan okadar farklı işler çıkıyor. Saatlik $ bazında çalışıyorsun.
ayrıca acentalarda tl alarak çalışabilirsin. Ama bu son seçenek olabilir.
Ben yerinde olsam denizlik sektöründen asla uzaklaşmam.
Buarada forumda nekadar çok denizci varmış haberimiz yok 😀
Sivil Bahriye değil hocam