İlla gemide kalman şart değil. Biz gözetim firmasını kurarken heryerde denizcilik mezunu aradık. Sigortalı gösterp maaş verdik işe de çağırmadık.

Gözetim firmalarında survey olarak başlayabilirsin. Ardından işi birazdaha öğrenip dil + üniversite sigorta P&I (sınavları var) yada direk P&I Surveyör olabilirsin.

Bunları olduğunda çok acayip işler denk gelir karşına özellikler sigorta P&I buradan açıkça yazamıyorum.

Limanda nekadar durursan okadar farklı işler çıkıyor. Saatlik $ bazında çalışıyorsun.

ayrıca acentalarda tl alarak çalışabilirsin. Ama bu son seçenek olabilir.
Ben yerinde olsam denizlik sektöründen asla uzaklaşmam.

Buarada forumda nekadar çok denizci varmış haberimiz yok 😀