Havayolu ve karayolu taşımacılığı çok fazla abartıldı. Demiryolu taşımacılığı ise sanki özellikle tökezletildi.
Oysa en ucuz en rahat en güvenli taşımacılık demiryolu ile yapılır. Hayatım boyunca tren yolculuğu yapan birisi olarak son 20 yılda demiryolu taşımacılığının çok ihmal edildiğini düşünüyorm.
Sanayi ticaret ve turizmin en büyük bel kemiği demiryoludur. Demiryolu felç olunca sadece en zenginler rahat yaşar, orta ve alt kesim ise daha da fakirleşir.
Yıllardır beklediğim yapılıp bitirilmiş projelerin halka pek faydası yok. Mevcut yollardaki kullanım ise günbegün daha kötüye gidiyor.
***
Dahabunlar iyi günlerimiz. Yarın birgün akaryakıt krizi çıksa, elektrik krizi çıksa tüm ulaşım felç olur. Tam o anda demiryolunu ararız ama çalışan varsa...