hukuki boyut hakkında yorum yapmayacağım ama eksisozluk hakkında şunu belirtmek istiyorum. Yahu siz ne biçim site yönetiyorsunuz? günlük onbinlerce lira para kazanan en çok ziyaret edilen bir platformun moderatörleri memur gibi çalışıyor. çalışanlar sitede vakit geçirmiyor okumuyor bile yazılanları. muhtemelen işini sevmeyen şu instagramda gördüğümüz ofiste bir günüm vlogları çekip hiçbir şey yapmayan pelinsular çalışıyor.
gerçekten suç unsuru barındıran bir başlık açılıyor 10 saat falan değişmiyor başlık. suç içeren entry şikayet ediyorsun haftalar sonra aksiyon alıyorlar. biraz çalışkan olsalar siteyi takip etseler zararlı şeyi hemen siler değiştirirler ve o suç barındıran şeyin gündem olmasının önüne geçerler haber sitelerine malzeme vermezler. mahkemede savunma yaparken de anında sildik derler millet de hak verir. mesela r10'da da densizin biri saçma bir şey paylaşabilir ama hemen o konu silinir cezası verilir. kullanıcıların içerik üreticisi olduğu bir platformda hızlı aksiyon alman gerekir. 10 saat gündem olup sonra silmen en hafif tabiriyle iş bilmezlik tembelliktir. belki de kötü niyetli bile olabilir o moderatör bilerek propaganda yerini bulsun diye yavaş davranıyordur bunu da bilemeyiz.