dostlar selam
kasadaki bir miktar fiziki altını bankada altın hesabına almamız gerekiyordu. ilgili banka şubesi bizi anlaşmalı kuyumcuya yönlendirdi, hesapladılar kitapladılar, kontrol ettiler odur budur, 488K civarı bir tutar çıkardılar, bankaya 235 gr olarak gidecek dediler. tutar olarak dogruydu, öncesinde sordugumuz 2 kuyumcu da benzer fiyatları çıkardılar 1-1,5k oynuıyordu. ama bankaya gidecek gram miktarında sorun vardı
Dedim ki bir yanlışınız var, ben bunu sizden TL alıp bankaya yatırsam, internet bankacılıgından alsam 246 gr alabiliyorum. Dediler biz sistemden yapıyoruz yanlış olmaz, sizin yanlışınız var vs. tam aksine altını TL yapıp sonra tekrar bankada altın yapsanız zararınız daha çok olur vs. hayır mantıken adamların dediği doğru ama, oturup hesaplayınca da bizimkisi dogru çıkıyor. bankanın güncel altın satış kurunu gösterdim, neyse tekrar baktılar görüştüler vs. banka global kura göre aldıgı için olabiliyor öyle durumlar dediler.
neyse oturdum tekrar baktım deidm birşeyi atlıyorumdur, anlaşmalı kuyumcu 235 gr diyor, aynı fiziki altınla benim 246 gr alabilmem mantıksız. fakat dediğim gibi yaptık ve hakikaten 246 küsür gr altına çevirdik internet bankacılıgından.
şimdi ben şunu anlamıyorum: banka bizi X kuyumcuya anlaşmamız var, fiziki altınınızı orada değerleyip kaybınız olmadan direkt bankamızdaki altın hesabına geçiriyorlar dediler. ben finansal okur yazarlıgı olan bir adam değilim, az buçuk matematik biliyorum o kadar. Aradaki fark da 0,5-1 gr falan değil, 11 gr. 21.2k para eder, orada 2-3 dklık hesap yapmayıp bankayı dinlesek bu para kime gidecekti onu anlamadım.
inanılır gibi değil...
edit:
anlaşma olayı şöyle arkadaşlar, eskiden bankada fiziksel kasada tutulan fiziki altınları, şubede direkt altın hesabına gram altın olarak çeviriyorlarmış. artık iş gücü mü başka sıkıntılar mı bilmiyorum şubeler bunu kendsii yapmak yerine kuyumcularla anlaşaya başlamışlar. siz kuyumcuya gidiyorsunuz hesaplıyorlar onaylamanız durumunda sisteme giriyorlar bankayta bilgi veriyorlar vs. neyse, direkt bankadaki hesabınıza gram altın olarak gidiyor