Eğer direk babadan oğula geçtiyse işiniz kolay. Saklı pay olayı var ve babadan oğula malları verme durumu mahkemede bozulur. Saklı pay oranında hakkınızı alırsınız. Ama arada mal kaçırma durumu varsa ( Mal 3. dereceden birilerine geçirilip sonrasında alınırsa ) durum biraz sıkıntılı ve uzun süreç gerektirir. Hatta kitabına uydurulursa hiçbirşey de alamayabilirsiniz.