Ocak asgari ücret artışıyla beraber zaten bilindik şekilde herşeye zam yapılmaya başlandı ve tabiki suistimal edilmediği sürece üreticiler personel ve devlet tarafından yapılan; değerli kağıt artışı, mtv ve sigorta artışı, benzin ötv’si gibi maliyet artışlarını yansıtmak zorunda işletme devamlılığı için.

Gel gelelim bugün bir belediye başkanı 3 Harfli markete girmiş kasiyere;
-Asgari ücrete zam geldi diye ürünlere zam yapmıyorsunuz demi! Gibisinden fırça atıyor.(büyük ihtimalle kasiyerde asgari ücretli) trajikomik

Bazen güldüren ama genellikle sabır denemesi yapılan bir smilasyonun içinde gibiyiz.

Devlet tarafından her kaleme faiş zam ve vergi artışı yapılmakta iken,

Markete, ev sahibine, esnafa sopa gösterip sakın zam yapmayın sonu kötü olur diyerek sanki tehdit ediliyoruz.

Kimse o tarafa ses çıkaramazken, ev sahibine ve esnafa hergün büyük hakaretler ve fırsatçı damgası vurulması nekadar doğru?