4 sene büyük bir zaman 4 seneyi gerçekten yaptığı işe adayıp işsiz kalan biri yok bunun garantisini verebilirim hatta 4 seneyi dolu dolu geçirip kendi işini yada farklı fırsatlara ulaşma şansın çok yüsek. Fakat çalıştığınız yeri yaşam şartlarınızı konforunuzu ülkenizi değiştirmek sizin ek çabanıza bağlı. Örnek : 4 sene boyunca yazılım okuyup ciddi anlamda çalışıp üstünede 3. dili eklerse (almanca - fransızca yada ispanyolca gibi ) yurt içi yurtdışı önü açık olur.
Üniversitede okuyanların %80'i ortam peşinde ve gereken önemi vermiyorlar. Önemli olan emek vermek. Sınavı geçeyim yeter demekle olmuyor çoğu şey.