semt pazarından taze sebze meyve alayım dedim turp karalahana karnabahar brokoli falan tam mevsimi salatada vs güzel oluyor.
her neyse baktım hepsi bir tezgahta, neredeyse hepsini aynı yerden aldım. 160 lira tuttu. bende; 150 olur herhalde dedim 10 lira falan
hiç umrumda değil ama esnaflık pazarlık güzel şeyler bunlar. bana demez mi; abi 10 lira kârımı kırma bee ... hemen ardından da neyse 150 olsun falan sanki
50 lirasını kırmış gibi ufak bir memnuniyetsizlik.. cidden esnaflar kendi kendini bitiriyor yani ben onu demeye bırakmadan o bu şuu 160 abii sen düz 150 ver desen
o tezgah benim aklımda kalmaz mı? lütfen şunca yazıyı 10 lira için mi yazdın diyecekler olabilir konu o değil. esnaflık kültüründe müşterinin gönlü alınır.
zannımca nasıl olsa kalabalık akıyor bu malda elimde kalmaz diye düşünüyor.

şu senaryoda olabilirdi. son 200 liram ile çıkmışımdır kalana da ekmek falan alcam param yoktur olabilir yanii

esnaflık kültürüne hakim tok gözlü esnafın Allah işini gücünü rast getirsin