şu piyasa da dolar kurunu 50-60 olarak hesaplayıp ona göre ticaret yapmayan batar. adam nakit parasını faize vs. yatırıp kolay para kazanabilecekken ticaretine devam etmeyi tercih ediyor çünkü müşterilerini elinde tutmalı. nakit aldığı malı piyasaya çek veresiye vs. vermek zorunda 6 ay - 1 senelik vadeler. buna rağmen yine büyük risk, bir mevzu olsa kuru tutamasalar mal dağıttığı firmalar batabilir. ekonomide istikrar olmadıkça risk devam ettikçe artışlar da devam eder. çevremde şuan ki yönetimi destekleyip parasını tl de tutan bir kişi bile yok üç beş kuruş arttırınca koşa koşa kuyumcuya gram çeyrek almaya gidiyorlar. Tabi risk alıp ticarette parayı bir sıkıntı olmadan çevirirsen faizden alacağının 2-3 katını kazanırsın.