avrupda arıcılık yapmış bir ailenin evladıyım.. size biraz bilgi vereyim

Türkiyedeki % 60 bal üreticisi balı karışımlar ile üretiyor balın fabrikası olmaz olmamalıda

Geri kalan % 40 ise üretimi ya bilgisizlikten yada daha cok kazanma hırsından yanlış balı zehire çeviriyorlar

1 kural kovanların konuldu yerin 40km etrafında yerleşim yeri olmammalı asfalt yol olmamalı arı sıcakta yumuşayan asfalta konar petrolü alır ondan bal yapar sizin şifa diye aldığınız bal sizi zehirler Türkiyede kovanın etrafında 40 km yerleşim olmayacak nekadar bolgesi var biraz doğuda birazda karadenizde

2 ci kural üretimi hızlandırmak için sadece kışın arıların ölmemesi için kovanlara şekerli su konulur Türkiye deki üreticiler arıla gezip zaman kaybetmesin diye şekeri basıyorlar arıda üretimi hızlandıyor herkesin yanlış bildigi olay aslında burada bala şeker katmıyorlar şekeri arıya verip bal üretiriyorlar bazıları petek bal alarak şeker katılamayacağını idda ediyor aslında şeker zaten katılmıyor dolayısı ile petek balarda aynısı şekerli

birde arı sütü olayı var deli paralara satılan bu sütler arıların yavru yaptığı beyaz lavra cevresindeki üstündeki sütlerden ufak kurdan ile zametli bir şekilde toplanması gereken bir süt ama bizim arıcalarımız sütü lavrayı komple cıkarıp bezin içine topluyor sonra lavraları sıkıp cıvıgını arı sütü diye satıyor

Avrupada yazın 15 günde bir sağlık bakanlığı hem üretiğimiz arı sütünden hem sağdığımız baldan numune alıp gider burada hangi balcının ürünü kontrol ediliyor?

dolayısı ile bal yemeyin arkadaşlar