Bu konuda çok haklısınız 1 yıl önce 13 pro max almıştım yd 22000 tl ye, 1 yıldır temiz şekilde kullanıyorum çizik vs. bulamazsınız ve pil sağlığı %94. Sahibindene girip bakıyorum çizikli lekeli cihazlar 19-20 arasına satılıyor. Ben bu cihazı satmak istediğimde 22 23e koymam gerekiyor piyasası bu diye. Ama benim cihazım 2.el ve %30-%35 daha düşüğe satmam gerekiyor yani 15000 16000 civarına. Bu değişik oluşum yalnızca teknolojik aletlerde var. Ev eşyalarında durum benim dediğim civarlarda hatta daha büyük makas var....
Sen telefonu aldığın zamana değil günümüz piyasasına göre değerlendirmen gerekiyor.
Senin telefon 1 sene önce 22 bin TL iken 1 sene sonra 0 fiyatı yada emsallarinin fiyatı 35 bin olmuştur. 35 bin TLnin %30 altında vereceksin buda 23 bin yapıyor. Sen 1 sene önce 22 bine almış olabilirsin ama artık değeri o değil.
Böyle hesaplanır. Aldığın fiyata göre hesap yapılmaz. Onu kısa vadede ve enflasyon çok düşükse yapabilirsin. Misal amerikada yıllık %2-3
1000 USDye alırsın 2.elini 1 sene sonra 700-750 USD'ye satarsın. %25 altına