Bu konuda çok haklısınız 1 yıl önce 13 pro max almıştım yd 22000 tl ye, 1 yıldır temiz şekilde kullanıyorum çizik vs. bulamazsınız ve pil sağlığı %94. Sahibindene girip bakıyorum çizikli lekeli cihazlar 19-20 arasına satılıyor. Ben bu cihazı satmak istediğimde 22 23e koymam gerekiyor piyasası bu diye. Ama benim cihazım 2.el ve %30-%35 daha düşüğe satmam gerekiyor yani 15000 16000 civarına. Bu değişik oluşum yalnızca teknolojik aletlerde var. Ev eşyalarında durum benim dediğim civarlarda hatta daha büyük makas var....
Bu mantık ile ticarette ciddi sorun yaşarsın hocam.
Sen reel fiyat ile sayısal fiyat arasındaki farkı bilmiyorsun.
%100 enflasyon olan ülkede bir malı aldığın rakam 1-2 ayda önemsiz hale gelir. Ürünü güncel satış fiyatına göre fiyatlarsın.
Bir sene öncenin 22 bin lirası ile bugünün 22 bin lirası aynı 22 bin lira değil.
Bir sene önce dolar kuru 19 liraydı asgari ücret 5500 liraydı.
22 bin lira 4 asgari ücret ediyordu. Sen o telefona 22 bin lira değil 4 asgari ücret verdin. 1200 dolar verdin.
Bugün asgari ücret 11400 lira. Bir ay sonra 17 bin olacak. Dolar kuru bugün 29 bir kaç aya kadar 40 lirayı geçecek.
Yani bugün 19 bine satan zaten ödediğinin yarı parasına satıyor yani 2 asgari ücrete satıyor 650 dolara satıyor. Asgari üctet ve dolar yükselince satılan telefonun fiyatı da yükselecek ikinci elinin fiyatı da yükselecek.
Sen ben bu malı 22 bine aldım 15 e satmam lazım diyorsan bırak senin alış veriş işlerini eşin annen ya da bilen biri yapsın.
200 bine aldığın evi de 10 sene oturdum diye 100 bine satmaya kalmarsın alimallah