Bence konuşulanların tamamı agnostisizm'e ( bilinmezciliğe ) çıkıyor.
Kim ne fikir belirtirse belirtsin sonu bilmiyorum gidince göreceğize çıkıyor.
Sayfalarca yazılabilecek şey var ama kanıtlanabilecek yada reddedilebilecek bir delil yok ortada. Sıfıra sıfır kısaca.
İnandığınız tanrı figürü ne olursa olsun size göre en mantıklısı bu olsun , olmasın. Önemli değil. Masamdaki 10 yıldır bekleyen kalemimin tanrı olmasıyla en çok inanılan dinlerdeki bahsedilen tanrının gerçek olma ihtimali aynı. Tek gerçek olan hayatın olduğudur. Belkide içinde bulunduğumuz hayat tanrının ta kendisidir çünkü tek somut kanıt hayattır. Bilemezsin. Hayatla kalemimin tanrı olup olmaması yine aynı oranda doğru yanlış anlaşılmasın
Fakat şunu merak ediyorum geçmişi geleceği her şeyi bilen tanrı figirü , somut bir kanıtı olmayan bir din çıktıktan 2000 yıl sonra insanların bunu sorgulayacağını görmedi mi ? Biz inanıyoruzda neden diye soracak insanları görmedi mi ? yada bunu sorgulatacak aklı neden verdi ? Yada dininin sorgulanmasını istemiyor neden akıldan sorgulama kabiliyetimizi çıkarmadı ? Yada anlatılan iyi bir tanrı ise dinler yüzünden milyonlarca insanın savaşıp öleceğini görmedi mi ? 50.000 soru yazabilirim ama sonu her zaman bilemiyoruma çıkacak. geçerlilik payı %0 geçersizlik payı %0
Fakat iç huzursuzluk konusunda problem yaşıyorsanız iyi bir insan olmak gayeniz olsun hayatın tadını çıkarmaya bakın. Eğer adaletli ve iyi bir tanrıysa zaten kanıtı olmayan binlerce din arasından doğrusunu seçmek için çabalamış , özünde iyi bir insana merhamet eder diye düşünüyorum. Eğer köt* bir tanrıysa ne yapsan yaranamazsın zaten

Dediğim gibi sonu her zaman bilinmezciliktir. Hiç bir zaman bilemeyeceğiz. Şahsi fikirlerimin sadece %0.0001'dir. Birini yada birilerini hedef almadım.