Hocam yaşadığın hayattan memnun değilsen hayatını değiştirmek için adım atman lazım. Mesela maaşı iyi insanlardan bahsediyorsun çalıştığın yerdeki beyin takımının şirkete kazandırdığı para ile senin kazandırdığın para eşit değil. Sen emek, iş gücü ile para kazandırıyorsun ama pazarlama departmanı belki de bir reklamla şirketin cirosunu %50 arttırıyor. Ya da müdürünüzün yönetim başarısı iyi, işleri bir sistemde yürütüyor ve aksaklık çıkmadan üretimin devam etmesini sağlıyor ve kesintisiz üretim devam ediyor. Bu bile büyük bir katma değer yaratıyor şirket için.
Kendimden örnek vereyim. Asgari ücretin üzerinde maaş alıyorum ama şöyle bir sıkıntı var. Ülkede yoksulluk sınırı 44,500 TL bunun biraz üstü veya biraz altı tatmin etmez, kendimi yoksul sayarım. Kendi CV me bakıyorum 20 küsür sertifika var (abidik gubidik sertifikalar değil.), 2 üniversite diploması var. Benim dengim yurt dışında standartların üstünde kazanç sağlarken ben burada yoksulluk sınırını geçmek için uğraşıyorum. Kısacası aylık 50k kazanmazsam kendimi yoksul sayarım. Tüm bunlara rağmen kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Toplamda neredeyse 3 işte birden çalışıyorum, 1'i maaşlı 2'si kendi işim. Türkiye'de bu şartların düzelmeyeceğine adım gibi eminim iyi bir yurt dışı fırsatı arıyorum. Denk getirdiğim gibi hiç fark etmeksizin bir AB üyesi ülkeye ya da ABD, Kanada'ya giderim.
Bakış açınızı değiştirin, kendinize üzülmek yerine çıkış yolu kovalayın. Türkiye'de yaşıyoruz realist olun.