deist biriyim, kendi inanç sistemime girmeyeceğim ama speritual güçlere inanıyorum, daha doğrusu auraya - enerjiye inanıyorum, birinin sana kıskançlıkla bakmasını, seni överken içinden yermesini, yada içinden kötü bişey geçirmesini, gözünün kalmasını, (ister nazar, ister beddua, ister karmaya göre negatif enerji, ister hristiyan priestlere göre debuff deyin) var böyle bişey, sonuçta evren esasında bilimsel olarak enerjiden oluşmuştur, peki gerçek enerji nedir ? bunu sana inancı ne olursa olsun sorduğun kişi farklı şekilde anlatabilir, farklı dogmalarda anlatabilir. gerçeği değiştirmez, ritüeller farklı niyet aynıdır, enerji aynıdır...