Dinin iyilik olmalıdır diye düşünüyorum. Adının ne olduğu önemli değil. Bugün görüyoruz ki insanlar kendilerine göre dini revize ediyor ve farklı amaçlar için kullanıyor. Oturup düşünmek bence baş ağrısından başka hiçbir şey vermiyor/vermez. Psikolojik olarak inanırsın rahatlarsın veya inanmazsın rahatlamazsın bilemeyeceğim ancak düşünmek iyi sonuç vermiyor. Ben şahsen gücümün yetmeyeceği alanlarda kendimi hırpalamamayı tercih ediyorum. Bazı konulara Pragmatist yaklaşmak gerekiyor, duyguları karıştırırsan objektif değil subjektife kayıyorsun.
Bu sorduğunuz sorunun cevabını Avrupalılar 4. ve 5. haçlı seferinde (Çocuk haçlı seferleri) deneyerek aldılar. İsterseniz bir bakınız.