Merhaba
Uzun zamandır vbulletin kullanmıyorum fakat
by_error'un dediği gibi sorunu dil dosyasında aramalısınız.
Gerekirse 3-4 farklı dil dosyası yükleyip denemelisiniz.
Belirtiğiniz karakter değiştirme sorguları-kodları SQL üzerinde çalıştırabilir, lakin bu seferde herhangi bir mesajı düzenleyince yine karakter sorunu alacaksınız.