Selamlar,
Hocam günümüz şartlarında maaşlı çalışan ve ek geliri olmayan hiç kimsenin kenara para atabileceğini düşünmüyorum. Kaldı ki maaşınızın yarısını ailenize veriyorken, 15k birikim yapılabilecek bir miktar değil bence.
Kaldı ki, kalan 15k yı gayet güzel harcadığınızı hatta iyi bile yetirdiğinizi düşünüyorum: içki, seyahat bunlar 15k gelirli biri için lüks harcamalar sayılıyor artık.
Eğer birikim yapmak istiyorsanız bir şeylerden feragat etmeniz gerekir. Ancak
para biriktirmek gibi bir kaygınız yoksa, yani aileden gelecek olan bir mal varlığı vb. durumları varsa, uzun vadede evlenmeyi düşünmüyorsanız çok da birikim yapmak için konforunuzdan kısmaya gerek yok diye düşünüyorum. Hayata 1 kere geliyoruz. Anlattığınız kadarıyla kötü bir hayatınız olmamış. Eğer maddi olarak bir sorumluluk hissetmiyorsanız bence hiç kendinizi yormayın birikim yapacağım diye.