gidişat hiç iyi değil bu yıl kayıp yıl oldu.. cumhuriyetin 100. yılı dedik şöyle büyüyeceğiz böyle ihracat yapacağız ilk 10 ekonomi arasına gireceğiz milli gelir 20.000$ olacak derken geldiğimiz yer korkunç facia ötesi..
elektrik aydınlatma sektöründe malzeme satışı yapan küçükler (benim gibi) kapatıp gitmek zorunda kalacak.. piyasada sadece orta ve büyükler kalacak. malzeme aldığım orta çaptaki ithalatçılar eleman çıkarmaya başladı. emekli olarak gidenlerin yerineyse yeni alım yapmıyorlar. trendyol, n11 gibi yerlerde ilk el ithalat yapan veya üreticiler kalacak geri kalan herkes kapatıp gidecek. bu yapıda olmayıp devam etmek isteyenler vadeli al zararına nakit sat yaparak eline geçen nakitle zaman kazanacak ama sonunda batacak. öyle saçma fiyatlara mal satıyorlar ki para kazanan yok. parayı direkt faize yatırsa daha çok kazanır. zaten faiz arttıkça yaptığı işin (eleman maaşı, kiralar, kargo süreçleri, komisyon, iadeler) anlamsız olduğunu fark edenler bütün gemileri yakıp kapatıp gidecek. dükkan kiralarının da bu süreçte rolü çok büyük ana caddeler hariç olmak üzere ara sokaklarda yan yana boş dükkanları görünce herkes olayı anlayacak çok değil 3-4 ay içinde bunlar gerçekleşecek.