egebodur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam şimdi sana bildiğim profesyonelce kkb puanını arttıracak ve limitlerini arttırmanda fayda sağlayacak üç beş bilgi paylaşmak istiyorum. Normalde bu bilgiler ücret karşılığı kredi banka danışmanlarının verdiği bilgilerdir.

- Kredi kartı limitleri %50 kullanımı aşmamalıdır.
- Kredi ödemeleri 1 gün öncesinden ödenmelidir.
- Nakit avans - taksitli nakit avans kesinlikle kullanılmamalıdır.
- Kart borçlarını her zaman min ödeme tutarının bir tık üstü şeklinde ödenmelidir.
- Mümkün ise ufak paralarda olsa vadeli 1 adet hesabın olsun. 32 günlük faizi değerlendirebilirsin.
- İmkan dahili ise kredi kartına + ( Artı ) para atılarak yüksek limitte tut. Misal 10.000TL limit vardır. Ekstra 1.000TL- 3.000TL gibi paralar atıp kart limitini yüksekte tutabilirsiniz.
- Ufak limitli kartlarınız var ise 2-3-4 ay gibi kısa taksitli alışveriş yapmanız fayda sağlayacaktır.
Telefon, internetten faturası gibi şeylerin geç, erken ödenmesi kkb'yi etkilemez.

Bu yazdığım şeylere dikkat ederseniz puanlarınız hızlıca yükselecek, bankalarda ki risk puanınınız yükselecektir. Yüksek puan daha yüksek kredi ve kredi kartı gibi imkanlar sağlar.
Güzel bilgiler vermişsiniz ama pratikte bence bu söylenilenler biraz yavan kalıyor hocam. Bence bilmediğimiz çok başka kriterler de var, ya da saydıklarınızın önem dereceleri birbirinden çok farklı diye düşünüyorum. Mesela;

- Kredi kartı limitleri %50 kullanımı aşmamalıdır. Limitlerde yaşıyorum, 3-4 ay sonra sıfırlıyorum.
- Kredi ödemeleri 1 gün öncesinden ödenmelidir. Bu zamana kadar hiç bir kredimi önce yatırmadım. Hep günü geldiğinde otomatik çekti, bazen kmh kısmından kullanmıştır.
- Nakit avans - taksitli nakit avans kesinlikle kullanılmamalıdır. Sık sık kullanırım.
- Kart borçlarını her zaman min ödeme tutarının bir tık üstü şeklinde ödenmelidir. Evet doğrusu öyle. Mesela yapı kredi 3 ay asgari ödedim diye borcu bitirene kadar kartı kullanıma kapattı. İş bankası 6 ay asgari ödesem bile bir şey demiyor. Sanırım bankaların kendi özelinde de bambaşka politikaları var.
- Mümkün ise ufak paralarda olsa vadeli 1 adet hesabın olsun. 32 günlük faizi değerlendirebilirsin. Hiç vadeli hesabım olmadı.
- İmkan dahili ise kredi kartına + ( Artı ) para atılarak yüksek limitte tut. Misal 10.000TL limit vardır. Ekstra 1.000TL- 3.000TL gibi paralar atıp kart limitini yüksekte tutabilirsiniz. Hiç öyle bir şey yapmadım.
- Ufak limitli kartlarınız var ise 2-3-4 ay gibi kısa taksitli alışveriş yapmanız fayda sağlayacaktır. Taksitli alışveriş yapmamaya özen gösteriyorum. 40 yılın başı yaparım.

Bu tabloya rağmen, risk puanım en üst basamakta ve alışverişlerde her limiti zorladığımda (kart limitinden fazla alışveriş) limit artışı teklifi geliyor. Toplam kart limitlerim beyan ettiğim gelirin 10 katı bu arada. Bilmediğimiz kritik şeyler var ve tüm bu kart limit artışları bankadan bankaya değişiyor fakat risk puanında haklı olabilirsiniz. Ya da kart kullanımına yeni başlayanlar için de geçerli olabilir.