Çocuğun sorumluluk sahibi olması açısından, verilen işi zamanında yapma bilinci kazandırması açısından ödev aslında iyi bir şey. Ancak tabi dozunun dikkat edilmesi gerekiyor. Okulda 2 sayfa öğretip, 10 sayfa ödev vermek, öğretmenliği velilere yıkmaktır. Bu durumda sağlıklı sonuç vermez. Asıl olması gereken okulda 10 sayfa öğretip, eve 2 sayfa ödev vermesi gerekir.