Turklere karsi bakis acisi dusunuldugu kadar kotu degil.
25 yildir dunyayi geziyorum, ben Turk degilim ama esim turk ve nereli oldugunu soylediginde herhangi bir olumsuz tavirla karsilasmadik. Ben Arnavutum, Arnavutlugun da bir kotu bilinirligi var ama Yunanistanda bile Turkum veya arnavutum (ki yunanlar genelde iki ulkeyi de sevmez) herhangi bir olumsuzlukla karsilasmadik.
Yine bazi yerlerde bir cahil olup salca olmak isteyebilir ama genelde kimse kimseye geldigi ulkeden dolayi kotu davranmaz. Senin davranislarin ve yaklasimin neyse, %99 karsiligini da o sekilde alirsin.
Yani normal siradan insanlardan pek kotu bir muamele ile karsilanmazsin. En fazla gumruk polisleri turkleri biraz fazladan kurcalar, soru yagmuruna tutar.
Kendi ulkem Arnavutlukta bile gumrukte turk pasaportu gosterdigimde kenarda ozel odaya sorguya alindim, sonra Arnavut pasaportu da cikartip zten dogma buyume buraliyim dedigimde pardon deyip yol verdiler sonra da memleket muhabetine dondu muhabetimiz
Ek bilgi: Balkanlarda, Afrika veya ortadoguya gittiginizde ve turkum dediginizde hemen sizinle dizilerden ogrendikleri turkce kelimeleri kullanarak muhabet etmeye calisirlar, yunanistanda bile. Sayisiz gez buna sahit oldum. Allahin bile unuttugu Ugandada cok cok ucra bir koyde bile turkce kelimeleri siraliyorlardi ....
Avrupada, ozellike ingiltere veya nordik ulkeere gittiginde ise genelde aaa Turkiye, ben de istanbula gelmisim, bodruma gelmisim gibi muhabetler donuyor.