Markete girip sürekli aldığınız ürünlerin fiyatı düşmüyor artmaya devam ediyorsa enflasyon da düşmüyor demektir.
Uygulanan sıkılaşma politikaları 2-3 yıl daha devam ederse enflasyon düşmez ama belki sabit bir seyire girebilir. Tabi bu sıkılaşma politikalarının cezasını halk yeni vergilerle çekecek. Sıkılaşmayı nedense bürokratlarda vekillerde kamu harcamalarında göremiyoruz hep emekliye asgari ücretliye sıkılaşıyorlar.