üstadım youtube'dan bakarsan bence daha iyi olur. burada anlatılamayacak kadar uzun iş. temelde elinde 10 lira varsa 10x kaldıraçla 100 liralık pozisyon açıyorsun, 100 lira ile oynamış gibi para kazanıyorsun. ama fiyat senin pozisyonunun tersine giderse elindeki tüm parayı ve/veya pozisyona bapladığın parayı ve/veya hesabındaki tüm parayı ve/veya hesabındaki tüm diğer pozisyonları kaybediyorsun. abidik gubidik pekçok öelliği var. dediğim gibi etraflıca bakıp hangi durumlarda teminatlarını falan keybettiğini iyice öğrenmen lazım. kazanması güzel ama o kadar hızlı kaybettirir ki "yahu dur zarara girdim satayım, pozisyonu kapatayım" diye düşünmeye başladığın anda herşey için çok geç olabilir.
bu işin profesyoneli değilse insan, onlarca senelik (hani abarttım biraz ama),tecrübesi yoksa... ne bileyim biraz zor. kazandırdı mı güzel kazandırıyor ama keybettirdirdi mi de moral sıfır oluyor. elde avuçta birşey kalmıyor.
ben bir defa terste kaldım. acayip panikledim ki belki otuz senedir uğraşırım bu işlerle, hayatımı böyle kazanıyorum. şansım yaver gitti de köşeden döndüm. ama bak diyorum şansım yaver gitti... uzun uzun inceleyip analiz ettiğim koin, aneredeyse aklına gelebilecek her indikatöre bakıp aldığım pozisyon patlıyordu neredeyse elimde.... bir da mı... aman aman... tabii öyle kazanç tatlı geliyor, ara ara bakarım yine.... sonra "manyakmısın lan" diyip, kendime şöyle saplam bir küfür sallayıp uzaklaşırım ekran başından...