Tahsin bey öncelikle hayırlı olsun ve geçmiş olsun
Bu tarz durumlarda iş servisin ahlakıyla doğrudan etkili. Boyayıp doğrultup 0 olarak iteklemeye çalışan firma çok. Bu tarz durumlardan genellikle fabrikanın haberi olmuyor bayiler yapıyor. Örnek:
https://www.youtube.com/watch?v=hJPogVJJ_oQ
Genel olarak konuşacak olursak bu tarz durumlarda servis dürüstse tutanağı işlerler. Araç plakası yok ama motor no üzerine kayıt altına alıyorlar. Gördüğüm kadarıyla araçta plastik aksam hasar almış pek önemli değil ancak 0 alacak biri üzerindeki tozdan bile nem kapabilir. Tahminime göre bayi bu parçayı sıfırı ile değiştirir ve hiçbir kayıt tutmaz: plastik aksam önemli değil der ve geçer. Ancak aracı alan kişi bir şekilde anlarsa baya problem yaratır. İkinci el araçlarda bile plastik aksamların boya çıkmasını sorun haline getirip fiyattan düşmeye çalışıyorlar: biliyorsunuz.